Wyposażenie stanowiska pracy jest jednym z najważniejszych aspektów, które wpływają na wydajność oraz bezpieczeństwo zatrudnionej osoby. Odpowiedniej jakości komponenty oraz jasne instrukcje jak ma wyglądać proces przystąpienia do pracy w znacznym stopniu zmniejszają ryzyko wystąpienia niepożądanych zdarzeń takich jak chociażby otarcia czy urazy.

Środki ochrony indywidualnej pracowników

kurtki ochronne oddychająceW celu ochrony zdrowia pracowników w zależności od charakterystyki wykonywanej czynności muszą być stosowane środki ochrony indywidualnej. Do najczęściej wykorzystywanych należą rękawice ochronne, fartuchy czy gogle. Oprócz tego równie często stosuje się buty z wzmacnianą podeszwą czy czubkiem. W procesach logistycznych z kolei równie ważnym co bezpieczeństwo jest komfort termiczny pracownika wykonującego czynności. W związku z tym powszechnie stosowane są kurtki ochronne oddychające, które zapewniają odpowiednie zabezpieczenie przed różnego rodzaju urazami czy otarciami oraz wcześniej wspomniany komfort termiczny. Dzięki swojej budowie i strukturze kurtki te zapewniają dopływ powietrza co zapobiega nadmiernemu poceniu się pracownika. Niewątpliwie poprawia to komfort pracy a co za tym idzie również wydajność. Kurtki te z reguły są wykonane z trwałych materiałów, które nawet w trudnych warunkach użytkowania są odporne na wszelkiego rodzaju przedarcia czy przetarcia. Dzięki temu raz kupiona odzież ochronna może służyć pracownikom przez długi okres.

Kupując nowe kurtki należy również zwrócić uwagę na sposób ich konserwacji oraz utrzymania czystości. W tym celu najlepiej jest zatrudnić podwykonawcę, który regularnie będzie odbierał brudną odzież w celu jej wyczyszczenia. Niektóre materiały muszą być poddawane czyszczeniu w odpowiednich warunkach co przedłuża ich żywotność. Zapewnienie takiego stanu rzeczy w przypadku kurtek dla logistyków niewątpliwie sprawi, że będą one służyły przez długi czas.